jesteś na: Strona glownaOrganizacje i koła zainteresowańHarcerstwo-działaniaV Harcerski Rajd Szlakami Jana Pawła II

V Harcerski Rajd Szlakami Jana Pawła II

W dniach 22-23.04.2018r. po raz kolejny harcerze i harcerze starsi uczestniczyli w V Harcerskim Rajdzie Szlakami Jana Pawła II. Tegoroczna wędrówka odbywała się w Beskidzie Wyspowym.

Wyruszyliśmy w sobotę 22.04.2018r o godz. 8:00 i po krótkim przejeździe do Szczawy udaliśmy się niebieskim szlakiem na Mogielicę. W trakcie pieszej wędrówki podziwialiśmy przepiękne widoki Beskidu Sądeckiego, Gorców, Tatr i Beskidu Żywieckiego. Bardzo dobre warunki pogodowe, przepiękne słońce i oczywiście dobry humor towarzyszyły nam wszystkim w ciężkim marszu. Po zdobyciu najwyższego szczytu Beskidu Wyspowego – 1170 m.n.p.m. i wypełnieniu zadań rajdowych udaliśmy się do Jurkowa, skąd autokarem dojechaliśmy na przełęcz Gruszowiec. Stamtąd czekała nas dodatkowa piesza wycieczka do Ośrodka Rekolekcyjnego pod Śnieżnicą. Po ekspresowym zakwaterowaniu udaliśmy się na obiadokolację. Po bardzo smacznym posiłku uczestniczyliśmy w konkursie „Jeden z dziesięciu” – sprawdzającym wiedzę o Beskidzie Wyspowym i Janie Pawle II. Następnie udaliśmy się na ognisko harcerskie, gdzie poznawaliśmy legendy i ciekawostki o terenach po których wędrowaliśmy. W bardzo późnych godzinach nocnych udaliśmy się na zasłużony odpoczynek.

W niedzielę po śniadaniu udaliśmy się na Msze Świętą a potem rozpoczęliśmy drugi dzień poznawania Beskidu Wyspowego. Tym razem naszym celem stał się Luboń Wielki (1020 m.n.p.m). gdzie wszyscy dzielnie dotarli po bardzo wyczerpującej wędrówce żółtym szlakiem. Po krótkim odpoczynku zeszliśmy do przełęczy Glistne, a stamtąd późnym popołudniem wróciliśmy do domu.

Pomimo trudów wędrówki wszyscy pokonaliśmy własne słabości i osiągnęliśmy zamierzone cele. Każdy z harcerzy pokazał hart ducha i wspaniałą postawę w czasie wędrówki i spotkań z  rówieśnikami z innych drużyn.