jesteś na: Strona glownaProgramy, akcje, projektyWyjazd do Rzymu – nasza wygrana w projekcie

Wyjazd do Rzymu – nasza wygrana w projekcie

W dniu 09.06.2018 o godzinie drugiej w nocy wszyscy Wolontariusze biorący udział w Małopolskim Projekcie „Mieć Wyobraźnię Miłosierdzia” stawili się punktualnie na szkolnym parkingu. Po pożegnaniu z rodzicami, wsiedliśmy do autobusu i odjechaliśmy do Krakowa. Większość podróży minęła nam na rozmowach i śpiewie. Wieczorem w radosnej atmosferze dotarliśmy do naszego pierwszego celu, jakim był Hotel Venezia, znajdujący się nieopodal  Padwy. Dostaliśmy klucze do naszych pokoi, rozpakowaliśmy się, zjedliśmy kolację, a potem ksiądz z Borzęcina odprawił dla całej pielgrzymki Mszę Świętą. Mimo dużego zmęczenia  z radością wzięliśmy udział w nabożeństwie.

Następnego dnia musieliśmy wstać wcześnie, aby dotrzeć  do Asyżu – miasta świętego Franciszka i świętej Klary.  Przez cały dzień zwiedzaliśmy to cudowne miejsce.  Bardzo milo spędziliśmy czas z  panią Magdą – najlepszym tamtejszym polskim przewodnikiem.  Starożytne mury bazyliki św. Klary i Bazyliki św. Franciszka zrobiły na nas ogromne wrażenie. Przechodząc uliczkami Asyżu mieliśmy wrażenie jakby czas zatrzymał się tam wiele setek lat temu. Po zakończonym zwiedzaniu ksiądz Marek odprawił dla nas Mszę św. w podziemiach Bazyliki św. Franciszka, po czym udaliśmy się do następnego hotelu, położonego około 30 km od centrum Asyżu. Po kolacji mieliśmy czas na wspólną integrację (tańce i śpiewy) ze wszystkimi uczestnikami pielgrzymki na hotelowym placu.

Poniedziałek  11 czerwca był dniem zwiedzania Watykanu. Wczesnym rankiem ruszyliśmy w trwającą około 2,5 godziny drogę do Stolicy Apostolskiej. Pierwszym celem naszej podróży były Muzea Watykańskie. Ponieważ chcą je zobaczyć turyści z całego świata, zatem na wejście musieliśmy czekać niemal 3 godziny w ogromnej kolejce. Czas oczekiwania jednak się opłacił, ponieważ mogliśmy podziwiać cudowne zabytki najmniejszego państwa świata. Duże wrażenie wywarła na nas także Kaplica Sykstyńska – miejsce, gdzie odbywa się konklawe wybierające papieża.

Zwiedzając Watykan dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy, m.in., że powierzchnia tego małego państwa wynosi zaledwie 44 hektary, czyli tyle, ile Cmentarz na Powązkach w Warszawie.  Watykan ma swój bank, pocztę i wszelkie instytucje potrzebne do funkcjonowania niezależnego państwa.  Niezwykle okazale prezentował się  Plac św. Piotra, z jego czterorzędową kolumnadą, który jest najbardziej znanym i najczęściej odwiedzanym placem w Rzymie oraz Bazylika św. Piotra, w której znajdują się niezliczone dzieła najsłynniejszych rzeźbiarzy i malarzy.

Nawiedziliśmy również grób Jana Pawła II, przy którym mogliśmy się pomodlić. Uczestnicząc w audiencji generalnej słuchaliśmy rozważania papieskiego tłumaczonego na wiele języków. Na koniec Papież Franciszek pobłogosławił nas i naszych bliskich. Przywozimy to błogosławieństwo do naszych rodzin i naszej ukochanej Małej Ojczyzny – Sądecczyzny.

Dziękujemy wszystkim, dzięki którym mieliśmy tę wielką radość bycia we Włoszech i w Rzymie - mieście, do którego, jak mówi przysłowie, prowadzą wszystkie drogi.