jesteś na: Strona glownaWydarzenia szkolneWycieczka do Wrocławia

Wycieczka do Wrocławia

W dniach 16-17 maja odbyła się wycieczka do Wrocławia dla klas VI i VII, na którą czekaliśmy z ogromną niecierpliwością. Wyruszyliśmy wczesnym rankiem, o godzinie 5.00  i w południe dotarliśmy do celu.  Zmęczenie nie odebrało nam chęci poznania jednego z najpiękniejszych miast Polski.

Najpierw zwiedziliśmy Ostrów Tumski, gdzie weszliśmy do gotyckiej katedry św. Jana Chrzciciela. Było tam bardzo ładnie. Następnie udaliśmy się w kierunku Uniwersytetu Wrocławskiego gdzie zwiedziliśmy Aulę Leopoldina i weszliśmy na punkt widokowy na Wieży Matematycznej. Jej taras znajduje się na wysokości 42 m. Rozpościerał się stamtąd piękny widok na Stare Miasto . Później przeszliśmy na Rynek. Widzieliśmy tam kamieniczki i Ratusz. Mieliśmy też krótką przerwę na zdjęcia.

Potem pojechaliśmy do hotelu, aby się zakwaterować i zjedliśmy  obiadokolację. Po posiłku poszliśmy obejrzeć słynną Panoramę Racławicką. Jest to ogromnych rozmiarów obraz upamiętniający zwycięską bitwę pod Racławicami. Początkowo znajdował się we Lwowie, ale później  przeniesiono go do Wrocławia. To bardzo realistyczne malowidło. Dzień zakończyliśmy spacerem  po urokliwych uliczkach Wrocławia.

Następnego dnia po śniadaniu udaliśmy się w rejon Hali Stulecia wpisanej na listę UNESCO. Potem poszliśmy na spacer przez Park Szczytnicki z Ogrodem Japońskim. O tej porze roku jest tam przepięknie. Później przeszliśmy do ZOO i Afrykarium. Było tam bardzo dużo ciekawych, egzotycznych zwierząt.

Radość nas nie opuszczała. Po objedzie przejechaliśmy do Mosznej, gdzie znajduje się baśniowy zamek i park. W trakcie powrotu zatrzymaliśmy się na posiłek.

Tak zakończyliśmy naszą  wycieczkę. Jesteśmy z niej bardzo zadowoleni. Na pewno zapamiętamy ją do końca życia. Już nie możemy się doczekać kolejnego wyjazdu…