jesteś na: Strona glownaProjekty gimnazjalneCzy matematyka może być rozrywką?

Czy matematyka może być rozrywką?

Czy matematyka może być rozrywką?

      Uczennice  klasy drugiej Gimnazjum realizowały zespołowy projekt edukacyjny   ‘’ Czy matematyka może być rozrywką- Konkurs matematyczno – sportowy dla klasy VI.’’  W skład zespołu wchodzą: Barbara Ogorzały, Paulina Garwol, Aleksandra Citak, Małgorzata Borzęcka, Weronika Łoboda. Opiekunem uczniów w ramach realizacji projektu była Pani Małgorzata Jarząb. Opiekun wspierał zespół i kierował jego pracami, prowadził konsultuje i akceptował kolejne etapy pracy lub zadania, obserwował i doradzał.

  1. Główne cele  projektu :
  2. --wzbudzanie zainteresowania uczniów matematyką;
  3.  -ukazanie zastosowania matematyki w innych dziedzinach nauki i życia;
  4.  -uświadomienie uczniom faktu, że matematyka może być barwna i wesoła;
  5.  -wyrabianie umiejętności pracy zespołowej;
  6.  -uczenie zdrowej rywalizacji.

7 kwietnia 2014 roku odbył się organizowany przez uczestników projektu konkurs dla klas 6 Szkoły Podstawowej. W rozgrywkach udział brało siedem trzyosobowych zespołów.  Drużyny rywalizowały ze sobą w  siedmiu konkurencjach:

- stołowe przepychanki

- sznurowy zawrót głowy

- pomoc lekarska

- liczydło

- mózg ćwiczy razem z nami

- mini piłka nożna

- ekstra tor przeszkód.

Każda konkurencja składała się z dwóch części: rozgrywka sportowa oraz zadania matematyczne.

Trzy zwycięskie drużyny otrzymały nagrody rzeczowe, pozostali uczestnicy – dyplomy oraz drobne upominki.

Uczniowie świetnie się bawili, a przy okazji uczyli się.

 

Małgorzata Jarząb