jesteś na: Strona glownaWydarzenia szkolneWycieczka klas IV – VI do Warszawy

Wycieczka klas IV – VI do Warszawy

23 kwietnia 2015r. mieliśmy wyjechać do Warszawy. Wiedzieliśmy  o tym od października, dlatego nie mogliśmy się już doczekać. Gdy nadszedł ten wymarzony dzień wszyscy byliśmy podekscytowani i już niektórzy przyszli piętnaście minut wcześniej.

Podróż była bardzo męcząca, ale i tak nie mogliśmy się doczekać dalszych atrakcji.  Wycieczka zaczęła się od odwiedzenia Centrum Nauki Kopernik. Można było znaleźć odpowiedzi na nurtujące nas naukowe pytania.  Najbardziej podobał nam się Teatr Wysokich Napięć, gdzie było pokazane jak żarówka może świecić bez podpięcia jej do gniazdka. Byliśmy zachwyceni tym, jak można to przedstawić  w sposób łatwy do zrozumienia. Po wyjściu z Centrum Kopernika poszliśmy do Planetarium Niebo Kopernika. W pierwszej części pan opowiadał o pierwszych stacjach w kosmosie na innych planetach oraz o planach życia na Marsie. W drugiej części pokazano nam jakimi cechami powinien wyróżniać  się dobry astronauta i jakie czyhają  na niego niebezpieczeństwa w kosmosie. Niektórzy byli tak zmęczeni podróżą, że w czasie filmu zasypiali.  Po seansie wybraliśmy się do Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. Jeszcze chyba nigdy w życiu
nie widzieliśmy tak wielkiego budynku wypełnionego tyloma książkami.  Duże wrażenie wywarł na nas ogromny ogród na dachu tej biblioteki, z którego rozciągała się piękna panorama na miasto.

Idąc w kierunku Pałacu Kultury i Nauki przechodziliśmy przez rynek Kopernika podziwiając budynek kościoła Św. Krzyża. Dalej widzieliśmy plac Piłsudskiego, zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza, kościół Ewangelicki, dom ks. Jana Twardowskiego oraz Akademię Sztuk Pięknych.  Wreszcie dotarliśmy na miejsce. Nie wiedzieliśmy, że ten budynek jest taki ogromny. Kiedy wyjechaliśmy windą na XXX piętro, byliśmy zachwyceni widokiem, który rozpościerał się na Warszawę. Robiliśmy wiele zdjęć, by później można było pokazać je naszym rodzinom.

Następnym punktem na trasie zwiedzania był Stadion Narodowy, na który pojechaliśmy metrem. Nie mogliśmy się doczekać. Wszyscy byli podekscytowani  i zachwyceni. Podróż metrem minęła bardzo szybko. Jest to naprawdę wygodny środek transportu miejskiego.

Kiedy zobaczyliśmy stadion zaparło nam dech w piersiach. Był ogromny. Wokół niego rozciągał się plac, na którym można było pobiegać,  pojeździć na rolkach, rowerze lub deskorolce. Gdy weszliśmy do wnętrza stadionu zobaczyliśmy na własne oczy  jak powstaje murawa, na której rozgrywają się mecze.

Po całym dniu zwiedzania pojechaliśmy na miejsce naszego noclegu.

Następnego dnia słońce powitało nas swoim blaskiem. Od razu po śniadaniu spakowaliśmy się i pojechaliśmy do Łazienek Królewskich, gdzie podczas długiego spaceru oglądaliśmy pomnik Chopina i Pałac na Wodzie. Zobaczyliśmy także Belweder i Pałac Prezydencki.

Następnie udaliśmy się na Powązki. Zobaczyliśmy  groby wielu sławnych Polaków.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się przy lotnisku Chopina, gdzie widzieliśmy startujące i lądujące samoloty.

Wycieczka bardzo nam się podobała. Wszystko przebiegało sprawnie. Mogliśmy poznać stolicę naszego kraju i zobaczyć ciekawe zabytki.