jesteś na: Strona glownaWydarzenia szkolnePamiętamy o Żołnierzach Wyklętych

Pamiętamy o Żołnierzach Wyklętych

Uczniowie, Wolontariusze, harcerze i nauczyciele Naszej Szkoły po raz piąty uczcili Żołnierzy Wyklętych - Niezłomnych i ich kapelana księdza Władysława Gurgacza na Łabowskiej Hali.

W sobotę dnia 03.09 pełni entuzjazmu zebraliśmy się pod szkołą, żeby pojechać do Łomnicy. Następnie wyruszyliśmy pieszo, żółtym szlakiem, na Łabowską Halę, gdzie o godzinie 11:00 rozpoczęły się uroczystości, które odbywają się tam od 18 lat. Bez trudu można było zauważyć, że z roku na rok, gromadzą one coraz większą liczbę uczestników.

Obchody upamiętniające kapelana Polskiej Podziemnej Armii Niepodległościowej ks. Władysława Gurgacza i żołnierzy z jego oddziału rozpoczęła, sprawowana przez bp. Leszka Leszkiewicza uroczysta  Msza św. przy kamiennym obelisku upamiętniającym ks. Gurgacza i żołnierzy Polskiej Podziemnej Armii Niepodległościowej.

W uroczystości uczestniczyli: Minister Obrony Narodowej pan Antoni Macierewicz, parlamentarzyści, uczniowie, harcerze, dorośli, młodzież, dzieci oraz oddział i pododdział wojska. Po Mszy Św. Antoni Macierewicz uhonorował złotymi medalami „Za Zasługi dla Obronności Kraju” jednych z ostatnich żyjących żołnierzy PPAN: Stefana Kuliga, Tadeusza Rybę oraz Józefa Witowskiego. Listem gratulacyjnym uhonorowany został również kpt. w stanie spoczynku Zbigniew Obtułowicz.

Na zakończenie odbył się bardzo uroczysty apel poległych, a  Minister Macierewicz złożył kwiaty pod pomnikiem upamiętniającym ks. Władysława Gurgacza i żołnierzy PPAN z oddziału „Żandarmerii”.

Po zakończeniu oficjalnych uroczystości, mimo obecności wielu ludzi, którzy chcieli spotkać się z panem Antonim Macierewiczem, nam również  udało się do Niego dotrzeć. W krótkiej rozmowie powiedzieliśmy Mu skąd jesteśmy i poprosiliśmy o wspólne zdjęcie. Niektórym z nas udało się nawet zrobić selfie z panem ministrem.

Po tych wszystkich wrażeniach udaliśmy się w kierunku schroniska skąd dobiegła do nas woń grochówki, którą przygotowała dla zgłodniałych uczestników uroczystości, szkoła w Barcicach. Po krótkim oczekiwaniu na swój przydział rozsiedliśmy się na trawie, aby degustować tę wyśmienitą, żołnierską zupę.  Ponieważ cały dzień towarzyszyła nam słoneczna pogoda, więc nie za bardzo chciało nam się wracać. Niestety czas nieubłaganie płynął i po godzinie 14:00 ruszyliśmy niebieskim szlakiem w drogę powrotną. Po drodze pokonaliśmy 77 zakrętów i stromizny takie, że niejeden z nas zaliczył twarde lądowanie, a nawet dziurę w spodniach na kolanie. Nikt jednak nie narzekał, przeciwnie jako ci co są „zaprawieni w boju”, z uśmiechem na ustach dotarliśmy do Łomnicy, skąd szczęśliwie wróciliśmy do Przysietnicy.

A oto ci, którzy godnie reprezentowali naszą szkołę na uroczystościach na Łabowskiej Hali: