IV Rajd Harcerski

IV Rajd Harcerski Szlakami Jana Pawła II po pienińskich skałkach

W dniach 23-24.04.2017r. harcerze wraz opiekunami uczestniczyli w IV Rajdzie Harcerskim Szlakami Jana Pawła II po pienińskich skałkach, którego celem było uczczenie czwartej rocznicy kanonizacji Jana Pawła II oraz poznanie walorów turystycznych i krajobrazowych Pienin Właściwych i Małych. Z Drużyny Orion brało udział 9 harcerzy starszych: Aleksandra Kulig, Emilia Garwol, Agnieszka Kościsz, Karolina Garwol, Izabela Skotnicka, Paulina Czerpak, Gabriela Barnach, Klaudia Ogorzały, Hubert Citak, pod opieką dh Małgorzaty Jarząb i 5 harcerzy młodszych: Anna Ptaśnik, Izabela Dorula, Kinga Słaby, Kacper Jankowski, Adrian Żelasko, pod opieką dh Iwony Ogorzały.

W pierwszym dniu po przybyciu do Krościenka wyruszyliśmy żółtym szlakiem na Przełęcz Szopka (Chwała Bogu), a dalej ze względu na bardzo trudne warunki pogodowe wędrowaliśmy szlakami Pienin Właściwych przez Czertezik do brzegów Dunajca. Wieczorem po obiadokolacji uczestniczyliśmy w konkursie Jeden z Dziesięciu o tematyce Karol Wojtyła i Pieniny.

W bardzo późnych godzinach nocnych harcerze starsi uczestniczyli w uroczystościach złożenia przyrzeczenia przez 19 harcerzy z drużyn Hufca Nowy Sącz. Wśród nich były nasze  4 harcerki : Karolina, Agnieszka, Klaudia i Gabriela.

Drugiego dnia po śniadaniu wyjechaliśmy kolejką linową na Palenicę i stamtąd w błocie i śnieżycach wędrowaliśmy przez Szafranówkę do schroniska pod Durbaszką. Po przymusowym postoju, spowodowanym nagłym załamaniem pogody dotarliśmy szczęśliwie do Bukowinek, gdzie mogliśmy się rozgrzać przy obiedzie i gorącej herbacie. Pomimo gęstego śniegu przeszliśmy Wąwozem Homole do Jaworek. Tam w zabytkowej cerkwi zakończyliśmy rajd uroczystą mszą świętą.

Niesamowicie brudni, przemoczeni i zmęczeni szczęśliwie wróciliśmy cali do domów. Czekamy już na kolejny Rajd w przyszłym roku.